บทความวิชาการเรื่อง จิตตปัญญาเพื่อพัฒนาคุณลักษณะครูในศตวรรษที่ 21 : นักศึกษาวิชาชีพครู
บทความวิชาการเรื่อง จิตตปัญญาเพื่อพัฒนาคุณลักษณะครูในศตวรรษที่ 21 : นักศึกษาวิชาชีพครู วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี TCI 2
![]() ผู้เขียน ดร.มนตรี หลินภู |
Abstract Contemplation is the intuition based on the well-trained mind through pondering with the consciousness leading to the awakening of all thing values, see the solidarity connectedness among oneself, others,society, and environment which causes the inner tender within the self and leads to docile, respect and honour each humanness with the integration of loving-kindness towards mankind and entire beings as well as havingconfidence in self-potential to dismantling the subconsciousness of smug and selfish which is the root of self-attachment in order to expand the awareness dimension in living together that consider the public benefits as a target and be ready to act the creative changes to the organization, the society, and the world. Contemplative Learning is the alarm of awakening of attributes within humans leading to insight intuition in order to revolutionize from smug to generous with the loving-kind and supportive mind. |
ที่มา : วารสาร
โปรแกรมวิชาการประถมศึกษา คณะครุศาสตร์. (2565). บทความวิชาการเรื่อง จิตตปัญญาเพื่อพัฒนาคุณลักษณะครูในศตวรรษที่ 21 : นักศึกษาวิชาชีพครู. สืบค้น 14 มิถุนายน 2568, จาก https://elementary.kpru.ac.th/?page_id=315&lang=TH
ข้อมูลอื่น ๆ
คู่มือการใช้ Ai สำหรับครู นักเรียน โรงเรียน และผู้ปกครอง 2568 โดยสำนักวิชาการและมาตรฐาน สพฐ.
เผยแพร่เมื่อ 13 มิถุนายน 2568
การตรวจประเมินคุณภาพการศึกษาภายในระดับหลักสูตร ตามเกณฑ์คุณภาพมหาวิทยาลัยเอเซียน (AUN-QA) ประจำปีการศึกษา 2567 ระหว่างวันที่ 14-15 กรกฏาคม 2568
เผยแพร่เมื่อ 25 พฤษภาคม 2568
ขอแสดงความชื่นชมยินดีกับศิษย์เก่า คุณครูทรทัย พระคำจันทึก (ครูแนน) เนื่องในโอกาสได้รับรางวัล เสาอโศกผู้นำศีลธรรม ประจำปี 2568
เผยแพร่เมื่อ 19 พฤษภาคม 2568